Alla inlägg den 25 april 2013

Av Peter Johansson - 25 april 2013 21:41

Godkväll alla programmeringsvänner.


Ikväll tänkte jag tipsa om  "document.getElementById().innerHTML", ni kanske redan kan detta, men jag tror ändå att det finns många därute som kan ha användning av detta tips.


Hur som helst, i koden nedan  har vi <p id="test"> som har texten "Hej Världen!!!!", du kan ändra på den texten när det passar dig, t.ex när besökaren klickar på en länk, ett menyval, via en timer eller liknande.


Om du kör koden nedan så kommer du bara se texten "Hej då!!!!". det beror på att javascriptet ändrar på elementet "test", från "Hej Världen!!!!" till "Hej då!!!!" genom koden "document.getElementById("test").innerHTML="Hej då!!!!";"


Bra va!!!!


Exprementera lite, så märker du snart att det finns mycket man kan använda detta till för att göra hemsidan lite mer levande.


Kommentera gärna om du har frågor så ska jag svara så snart som möjligt.


Ha dé.....



<html>
<body>
<p id="test">Hej Världen!!!!</p>
<script>
document.getElementById("test").innerHTML="Hej då!!!!";
</script>
</body>
</html>

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! Kul att du hittade hit, Peter heter jag och jag älskar programmering, mitt största projekt ännu så länge är LBSystems Orderadministration, som är ett affärssystem i molnet. Läs mer på WWW.LBSYSTEMS.SE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards