Alla inlägg den 24 april 2013

Av Peter Johansson - 24 april 2013 19:13

Idag har jag spenderat många timmar på att hitta en bugg som bara uppstod ibland, och det är inte enkelt.


Man måste ju återskapa exakt vad användaren gjorde och sedan felsöka all kod som då används för att kunna ringa in problemet och fixa det.

När jag då efter alla dessa timmar hittade felet, så var det bara en felskrivning i ett variabelnamn, jag har två variabler som heter nästan samma sak och jag hade i en rutin som inte används så ofta skrivit fel namn på den ena, vilket resulterade i ganska roliga fel.


Men men, så är det att programmera, hur noga man än är så kan man inte förutse alla tänkbara senarior som användarna gör, utan det får visa sig med tiden.


Happy programming!!!!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! Kul att du hittade hit, Peter heter jag och jag älskar programmering, mitt största projekt ännu så länge är LBSystems Orderadministration, som är ett affärssystem i molnet. Läs mer på WWW.LBSYSTEMS.SE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards