Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Php: Skapa pdf-filer enkelt.

Av Peter Johansson - 21 april 2013 13:52

Det finns ett mycket bra php-script som skapar pdf-filer enkelt och bra.

Jag har använt det i några projekt och det fungerar mycket bra, är enkelt att förstå och modifiera.

I dagsläget är det fritt att använda och modifiera detta script enligt upphovsrättsmannen.


Läs mer på  http://www.fpdf.org/


Nedan är bara ett litet kod-klipp som visar ett exempel på hur det kan se ut, observera att du inte kan klippa och klistra in detta klipp eftersom det inte är komplett, läs mer om hur scriptet används på http://www.fpdf.org/.

require('fpdf.php');
$pdf = new FPDF();
$pdf->AddPage();

$pdf->SetFont('Times','',18);
$pdf->Cell(115,10,$CompanyName,0,0,L);

$pdfdoc = $pdf->Output("", "S");


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter Johansson - 29 maj 2013 19:30

Hej alla programmeringsvänner!!   Om ni är som jag och gärna vill skriva rå kod, t.ex. html eller php, javascript, css etc.   Testa Crimson editor, den är enkel att använda men har mycket bra funktioner som underlättar vid programmeringen (om...

Av Peter Johansson - 18 maj 2013 09:43

Hej igen alla programmeringsvänner, jag jobbar på ett nytt stort projekt och har därför inte tagit mig tiden att skriva här, men nu tog jag mig äntligen tid och idag tänkte jag visa er hur man använder sig av css-filer.   En css-fil är en liten t...

Av Peter Johansson - 7 maj 2013 17:45

Hej alla programmeringsvänner, igår och idag har det inte blivit så långa stunder vid datorn eftersom vädret har varit helt fantastiskt för en soldyrkande nordbo   .   Igår nådde vi i Örebro ca 18 grader varmt och idag har vi just nu 21 grader va...

Av Peter Johansson - 4 maj 2013 09:09


Idag tänkte jag tipsa om taggen <DIV>.   Många använder tabeller för att dela in en webbsida, DIV kan också användas till att dela in en webbsida (och mycket mer), dessutom kan du med DIV ange på pixeln var du vill ha din ruta (cell).   ...

Av Peter Johansson - 25 april 2013 21:41

Godkväll alla programmeringsvänner.   Ikväll tänkte jag tipsa om  "document.getElementById().innerHTML", ni kanske redan kan detta, men jag tror ändå att det finns många därute som kan ha användning av detta tips.   Hur som helst, i koden ned...

Presentation

Hej! Kul att du hittade hit, Peter heter jag och jag älskar programmering, mitt största projekt ännu så länge är LBSystems Orderadministration, som är ett affärssystem i molnet. Läs mer på WWW.LBSYSTEMS.SE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards