Alla inlägg den 21 april 2013

Av Peter Johansson - 21 april 2013 18:36

Idag har det inte hänt så mycket med programmeringen, vårkänslorna har liksom tagit över och vi har spenderat större delen av dagen i solen. Min dotter och hennes kompisar har till och med haft vattenballongs-krig, där kan man snacka om vårkänslor :-)... Jag får ta nya tag med programmeringen senare ikväll eller imorgon.

Av Peter Johansson - 21 april 2013 13:52

Det finns ett mycket bra php-script som skapar pdf-filer enkelt och bra.

Jag har använt det i några projekt och det fungerar mycket bra, är enkelt att förstå och modifiera.

I dagsläget är det fritt att använda och modifiera detta script enligt upphovsrättsmannen.


Läs mer på  http://www.fpdf.org/


Nedan är bara ett litet kod-klipp som visar ett exempel på hur det kan se ut, observera att du inte kan klippa och klistra in detta klipp eftersom det inte är komplett, läs mer om hur scriptet används på http://www.fpdf.org/.

require('fpdf.php');
$pdf = new FPDF();
$pdf->AddPage();

$pdf->SetFont('Times','',18);
$pdf->Cell(115,10,$CompanyName,0,0,L);

$pdfdoc = $pdf->Output("", "S");


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! Kul att du hittade hit, Peter heter jag och jag älskar programmering, mitt största projekt ännu så länge är LBSystems Orderadministration, som är ett affärssystem i molnet. Läs mer på WWW.LBSYSTEMS.SE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards